maandag 8 juli 2013

Feest!

De afgelopen week viel er wat te vieren.

Onze dochter Marleen kon afgelopen dinsdag haar MBO-diploma ophalen voor een afgeronde opleiding "Product Design". Na 4 jaar les, verschillende stages lopen en een goedgekeurde "proeve van bekwaamheid"  mag ze zichzelf nu creatief vakman noemen.
Wat is ze gegroeid deze afgelopen 4 jaar. Van een onzeker meisje naar een zelfverzekerde jonge vrouw, die steeds beter weet wat ze wil en wat ze kan. 
De neus staat nu richting Groningen om daar HBO-Bouwkunde te gaan studeren. Spannend, zo'n nieuwe stap, maar ze heeft wel zin in het "echte" werk. 

Donderdag werden we bij zwager Ale verwacht voor een hapje en een drankje. Dit feestje had te maken met het verschijnen van zijn debuutroman: "Littenser Merke". 
We hebben een gesigneerd exemplaar meegekregen. Ik vind het een prachtige prestatie van Ale, maar zal nog een hele kluif aan het boek hebben, want het is in het Fries geschreven.

Ik kan het grotendeels verstaan en praat het gebrekkig (soms op mijn werk, als het écht niet anders kan) maar lezen in "geef Frysk" is andere koek. 
Toch ben ik wel heel nieuwsgierig naar het verhaal. Ik ga het zéker proberen!

Tussen de bedrijven door is er een oude markies opgepimpt. Deze kwam van het vorige huis van mijn schoonouders en was te groot voor onze achtergevel. Jaap heeft hem ingekort en geverfd.
Ik heb de stof - die nog goed was - weer passend gemaakt. Auke Rauwerda kon spijkertjes met witte plastic dopjes leveren en bij Jan Sikkes is 25 meter markiesband gescoord. Zo hebben we, inclusief verf, voor hooguit € 25,00 een nieuwe markies (en dan reken ik de steigerhuur en arbeidsuren natuurlijk niet mee). 
Ons huis staat met de achterzijde op het zuiden, dus zo'n zonnescherm is geen overbodige luxe. Jaap heeft de hele achtergevel weer strak in de verf gezet. We hopen, dat we weer 5 à 6 jaar vooruit kunnen.

Al met al was er deze week genoeg te doen. De plankjes zijn er een beetje bij gebleven, maar gistermorgen heb ik de handen nog even laten wapperen en er is nog een lampje afgekomen. Zie hier het resultaat:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen