zondag 30 juni 2013

Vakantie aan zee?

Nog even en dan hebben we vakantie. Heerlijk een paar weekjes kamperen. Grote vraag is: Waar?
Vroeger, toen de kinderen klein waren was het (de eerste jaren) niet zo ingewikkeld. We pakten de stormtent in en zetten koers naar Vlieland. Het was dichtbij vanuit Leeuwarden, dus geen lange reistijd in de auto, prachtig strand, geen auto's, maar vooral een top-camping waar altijd wat te doen was voor de kinderen met 's avonds theater in de duinen. Wat hebben we daar heerlijke vakanties gehad. Ik blader met heimwee door de fotoboeken van toen.
Later zijn we met ze op pad gegaan door Frankrijk en Italië. In 2009 zijn we voor het laatst met ons allen weggeweest, toen naar Newquay in Groot-Brittanië, waar vrienden van onze jongste zoon Hans wonen.
Iets bespreken deden we nooit, we zagen wel waar we belandden. Meestal ging dat goed, vooral omdat we in  2 kleine tentjes kampeerden. Die pasten altijd wel ergens tussen op de camping. 

Twee jaar geleden zijn Jaap en ik voor het eerst weer samen op pad gegaan. We belandden in de Cevennen (Frankrijk) en vonden daar een prima plek op een leuke "municipal" camping te Florac. Vanuit de tent konden we zó de beek inspringen. Er was schaduw genoeg en we hebben na een paar eerste onwennige dagen (het moet weer even leren met z'n tweeën) daar een heerlijke vakantie gehad.

Tot nu toe was deze zomer flut, we hebben nog bijna geen mooi weer gehad. Jaap wil daarom naar de zon. Natuurlijk heb ik ook liever zon dan regen, maar ja, die zee! Ik wil zo graag naar zee. 
Zou het nog ergens te combineren zijn deze zomer? Zon en zee?
Ik blijf nog even dromen van het warme zand tussen m'n tenen, het geluid van de zee, de geur van zonnebrand, het knetterende kampvuur en de dikke sorbet bij de strandtent. We zullen zien wat het wordt. Voorlopig vermaak ik me prima met zeedieren, zoals deze orca.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen